Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. A későbbiekben bármikor lehetősége van ezt módosítani, törölni.
Termékek Menü

5 JÓTANÁCS EGY GLUTÉNMENTES PIKNIKHEZ

2020. 05. 28. 13:29:00
5 JÓTANÁCS EGY GLUTÉNMENTES PIKNIKHEZ

Piknikezni mindig, mindenhol, mindenkinek nagyon jó móka! Szuper érzés egy fárasztó kirándulás során kiteríteni a pokrócot egy tisztáson és elővenni az odáig elcipelt elemózsiás dobozt, vagy akár egy munkával töltött délelőtt után a kollegákkal leülni egy otthonról hozott ebédre a szabadban. Mi van ilyenkor a piknik kosárban? Elsősorban szendvics, pékáru, saláta vagy valamilyen köret. Márpedig azok számára, akik allergiásak vagy érzékenyek a gluténre, a tojásra, a földimogyoróra vagy a tejre, egy egyszerű piknikezést is jól át kell gondolni. Persze egy kis szervezéssel bármi lehetséges! Tanácsainknak és receptötleteinknek köszönhetően a piknik a kikapcsolódás pillanata marad az étkezési korlátozásoktól függetlenül!

  1. Óvakodjunk a keresztszennyeződéstől!

Piknikezni általában nagyobb társasággal szoktunk, hiszen ez egy kiváló lehetőség arra, hogy a barátok, családtagok, ismerősök együtt töltsék a szabadidejüket. Tudjuk, hogy ez veszélyt jelenthet az allergiás vagy intoleranciában szenvedő emberek számára, hiszen mindenki otthonról hozza ételeit, salátáját vagy ropogtatnivalóját, így könnyen kialakulhat a keresztszennyeződés. 

Éppen ezért a gluténmentes, laktózmentes ételeket külön edényekben készítsük el, hermetikusan zárjuk le vagy jelöljük meg megkülönböztető jelzéssel, hogy ne keveredjen össze másokéval. Mindenképpen vigyünk magunkkal evőeszközöket, tányérokat és poharat is, hogy ne kelljen kölcsönkérni ezeket másoktól.

  1. Glutén - tényleg nélkülözhetetlen egy piknikben?

A legegyszerűbb és leggyakoribb piknik-étel a szendvics vagy egyéb édes vagy sós péksütemény. Attól, hogy valaki gluténmentesen étkezik, még nem kell feltétlen lemondania ezekről a finom falatokról. Néhány pékségben találhatunk kézműves, gluténmentes kenyereket, de vásárolhatunk előrecsomagolt gluténmentes pékárut (pl. Schar https://naturalvital.hu/schar-195 ) vagy ha időnk engedi, süthetünk magunk is friss, ízletes, gluténmentes péksüteményt (pl. Szafi, It’s Us, https://naturalvital.hu/glutenmentes-termekek-133/glutenmentes-kenyerfelek)  

Egy ínycsiklandozó szendvicsbe bármi kerülhet, felvágott (glutén/laktózmentes), sajtok (laktózmentes), zöldség (minél több és minél színesebb), mustár https://naturalvital.hu/paleolit-mustar-480-g-1168

  1. Ötletek gluténmentes, laktózmentes, tojásmentes piknikre

Ezen túlmenően a saláták vagy az előre elkészített, hűtést nem igénylő ételek is problémákat okozhatnak az allergiával élők számára. Ha a glutén problémát jelent, hagyd ki a hagyományos tészta-, vagy bulgur/kuszkusz köretet, és salátádat készítsd inkább quinoából vagy gluténmentes tésztából. De vihetsz magaddal akár rizs- vagy burgonyasalátát is, hiszen ezekkel a természetesen gluténmentes klasszikusokkal biztosan nem nyúlsz mellé. A salátát gazdagíthatjuk kockára vágott (glutén és laktózmentes) sonkával, tonhallal, tojással – abban az esetben, ha nincs szó tojásérzékenységről. 

Ugyanaz a tanács az ízesítésnél is – ne felejtsük ellenőrizni a készen megvehető salátaöntetek összetételét! Legjobb, ha megbízhatóan, gluténmentes felirattal ellátott ketchupot, és tojásmentes vegán majonézt használunk https://naturalvital.hu/glutenmentes-termekek-133/glutenmentes-fuszerek-etelizesitok-alapporok-189. Az ecetben lévő szulfitok elkerülése érdekében válasszunk almaecetet.

 

 

  1. Pite, muffin vagy sütemény - allergének nélkül

Az édesség sem hiányozhat egy kellemes piknikről! Legyen az bármilyen friss vagy szárított gyümölcs, vagy aszalvány https://naturalvital.hu/reform-elelmiszerek-134/aszalt-gyumolcsok-magok-182, vagy akár egy jó kis saját készítésű sütemény. Persze ha nincs időnk magunk elkészíteni a nassolnivalót, akkor vihetünk magunkkal előrecsomagoltat is https://naturalvital.hu/glutenmentes-termekek-133/glutenmentes-keksz-csoki-snack-153.

 

  1. Milyen gluténmentes, tejmentes italt válasszak?

A folyadékpótlás az egész túra során nagyon fontos. Vihetünk magunkkal mentes/savas vizet, vagy bármilyen gyümölcslét. Nagyszerű gyümölccsel vagy friss fűszernövénnyel ízesített vizet tudunk készíteni otthon magunknak. Egy mentával/lime-mal/eperrel/áfonyával/uborkával ízesített vízben biztos, hogy nincs se glutén, se más allergén. Sőt még cukor sem! Ajánljuk mindenkinek!

Tartalomhoz tartozó címkék: Gluténmentes
blog comments powered by Disqus
Árukereső.hu